Urgentiewijzer Triada: gemeente Epe, Heerde en Hattem


Welkom op de urgentiewijzer voor de gemeente Epe, Heerde en Hattem
U kunt hier urgentie aanvragen voor de volgende woonplaatsen binnen deze gemeenten: Epe, Vaassen, Oene, Emst, Heerde, Wapenveld, Veessen en Hattem.

Inschrijving als woningzoekende
Om urgentie te krijgen, moet u ingeschreven staan als woningzoekende bij Triada Inschrijven - Triada. Zonder inschrijving kunt u geen aanvraag doen. U kunt wel kijken in deze urgentiewijzer of u in aanmerking komt voor urgentie.


Wat moet u doen?
Vul de urgentiewijzer helemaal in. In deze urgentiewijzer zijn de voorwaarden verwerkt die gelden voor een urgentieverklaring. Uit het invullen kan komen dat u waarschijnlijk niet in aanmerking komt voor een urgentie. Dit betekent dat u dan niet aan de gestelde voorwaarden voldoet. Een urgentie aanvragen is in dat geval ook niet zinvol. Voldoet u wel aan alle voorwaarden, dan kunt u zich verder aanmelden.

U kunt altijd een aanvraag indienen nadat u de urgentiewijzer heeft doorlopen. U kunt zich aanmelden, documenten uploaden en de kosten (€ 75,00) betalen.

Om een aanvraag voor urgentie in te dienen, heeft u minimaal de volgende gegevens nodig:

  • Laatste inkomensverklaring van de Belastingdienst van alle gezinsleden 18+ (deze vindt u door in te loggen bij Mijn belastingdienst).
  • Laatste loonstrook of uitkeringsspecificatie van alle gezinsleden 18+.
  • Stukken waarmee de probleemsituatie wordt aangetoond en waaruit blijkt dat de probleemsituatie met uw huidige woning te maken heeft.
  • Als u in een huurwoning woont: kopie van uw huurcontract.
  • Als u in een koopwoning woont: de jaaropgave van de hypotheekverstrekker en de WOZ beschikking koopwoning.
  • Bij relatieverbreking met kinderen jonger dan 21 jaar: Ouderschapsplan en bewijs van relatieverbreking.

Deze en andere gegevens kunt u tijdens het indienen van uw aanvraag in het systeem uploaden. Afhankelijk van uw persoonlijke situatie kunnen nog aanvullende bewijsstukken nodig zijn.

U ontvangt binnen 8 weken een besluit van Het Vierde Huis. Zijn niet alle stukken compleet? Dan kunnen wij uw aanvraag (nog) niet behandelen. De behandeltermijn van 8 weken (zoals dit staat in  artikel 4:13 van de AWB) wordt dan verlengd. Dit betekent dat het langer duurt voordat er een uitspraak is over uw aanvraag.

Hulp nodig?

We adviseren dringend om een onafhankelijk clientondersteuner te vragen om te helpen bij de urgentieaanvraag. De cliëntondersteuner  kan er samen met u voor zorgen dat u de juiste stukken aanlevert zodat u meer kans maakt op urgentie. Onvolledige dossiers kunnen leiden tot afwijzing van de  urgentieaanvraag.


Wilt u na het lezen van deze informatie een aanvraag doen, klik hieronder dan op de knop Verder.